Nike
Air Force 1 Low x Billie Eilish
Nezabudnuteľné tenisky, ktorých vzhľad zodpovedá ich záhadnému dizajnérovi.
Skutočný fanúšik tenisiek
V priebehu rokov si Billie Eilish vybudovala povesť znalkyne tenisiek a na svojich vystúpeniach sa objavuje vo vzácnych topánkach špičkových módnych značiek. V apríli 2022 sa napríklad postarala o nezabudnuteľné vystúpenie, keď na festivale Coachella vystúpila v páre PSNY x Nike Air Force 1, čo nezostalo bez povšimnutia milovníkov tenisiek. Približne v tom istom čase uviedla na trh svoje vlastné Air Force 1 High, ktorými nadviazala na svoje dva návrhy Air Jordan z predchádzajúceho roka. Len o mesiac neskôr sa fanúšikovia prvýkrát dočkali ďalšej spolupráce Air Force 1 x Billie Eilish. Tá opäť priniesla rebelského ducha hviezdnej hudobníčky do jednej z najznámejších siluet značky Nike - modelu Air Force 1 Low.
Skorý, ale podrobný pohľad
Práve 19. mája 2022 sa na internete prvýkrát objavil súbor piatich fotografií novovytvorenej obuvi. Namiesto toho, aby dráždili len niekoľko aspektov dizajnu, tieto obrázky ho predstavili z niekoľkých rôznych uhlov, čím poskytli jasný pohľad na mnohé z jeho charakteristických prvkov. Mala jednofarebný zvršok Mushroom, rovnako ako jeden z jej modelov High, so zvrškom, ktorý kombinoval mäkkú vrstvu nylonu s mozaikou náhodne tvarovaných kúskov kože. K dispozícii bol aj detailný záber na šnurovaciu dubrae, na ktorej bolo vyrazené Billieho slávne logo Blohsh, spolu s obrázkami klasickej nášivky na jazyku a panelu na päte, ako aj dvojitej značkovej penovej podrážky. Hovorilo sa tiež, že na stielke pod vložkou je vytlačený tajný text piesne. To sa neskôr ukázalo ako pravdivé, keďže slová "It's hard to stop once it starts" bolo možné objaviť jeho odstránením. Rovnaký text bol uvedený aj na prispôsobených škatuliach, v ktorých sa topánky dodávali, rovnako ako spomínané logo.
Billie je späť
Po tom, ako sa tieto skoršie fotografie stali dostupnými, boli zdieľané široko-ďaleko, čo viedlo k vytvoreniu šumu, v dôsledku ktorého fanúšikovia tenisiek a vášniví nasledovníci mladej speváčky špekulovali o tom, kedy sa im podarí získať pár. Niektorí naznačovali, že by sa mohli objaviť už v septembri tohto roku, ale museli čakať dlhšie, len aby sa dočkali ďalšieho oznámenia. To napokon prišlo 30. novembra 2022, keď Nike aj Billie zverejnili na svojich stránkach na Instagrame podobné príspevky. Na stránke Nike bolo jednoduché video s montážou Billie, s jej detailnými zábermi, ako aj s farebnými prevedeniami Mushroom a Sequoia, ktoré mali byť vydané. Nad ním hrala mihotavá, minimalistická hudba a film pokrývala zrnitá textúra, ktorá vytvárala zasnenú, nostalgickú atmosféru. Na konci sa na obrazovke objavil charakteristický text Billie Eilish, po ktorom nasledoval nápis Nike swoosh. Komentár začínal slovami "Billie je späť", čo znamenalo, že toto nie je jej prvá spolupráca so spoločnosťou Nike, a potom pokračoval slovami "A následná spolupráca s Air Force 1 je len začiatok", čo naznačovalo, že to nebude ani jej posledná spolupráca. Opísala tiež "mozaikový patchworkový zvršok topánky, ktorý dokonale spája inovatívny štýl @billieilish s regenerovaným materiálom z jej predchádzajúceho vydania AF1", čím prináša "svieži vzhľad klasickej topánky". Dôležité je, že tí, ktorí čakali na podrobnosti o tom, kedy bude uvedená na trh, dostali dátum - 14. decembra v aplikácii SNKRS. Medzitým sa v Billinom príspevku nachádzal jeden obrázok a dve krátke videá z toho istého fotenia. Ukazovali len farebný odtieň Mushroom a jej komentár bol veľmi zameraný na udržateľný aspekt tenisky - "Páčilo sa mi, že sme na vytvorenie tejto topánky mohli použiť zvyšný materiál z môjho uvedenia AF1 high a som veľmi spokojná s tým, ako to dopadlo."
Vytváranie lepšieho sveta
Tieto dva príspevky boli spojené v oficiálnejšej podobe prostredníctvom stránky tlačovej kancelárie Nike, ktorá opäť zdôraznila použitie "zvyškového odpadového materiálu z predchádzajúcej spolupráce umelca s AF1 High" ako odraz "spoločného záväzku Nike a Eilish konať s cieľom vytvoriť lepší svet". Uvádzalo sa v ňom aj to, že topánka je súčasťou "osláv 40. výročia modelu Air Force 1" spoločnosti Nike, ktoré majú odzrkadľovať, "ako sa táto silueta stala plátnom kreativity pre viaceré generácie." Obsahovalo aj priamy citát od Eilish, ktorá vysvetľuje svoje želanie, aby topánka "rozprávala príbeh" o tom, aké dôležité je recyklovať a starať sa o planétu. V spodnej časti stránky sa pod riadkom o dátumoch vydania tenisiek - 13. decembra na webovej stránke Billie a 14. decembra celosvetovo - nachádzalo video a obrázky z príspevkov na Instagrame.
Blíži sa vydanie
Keď sa tieto dátumy blížili, spoločnosť Nike naposledy propagovala obuv na svojej stránke na Instagrame, pričom deň pred tým, ako sa mala objaviť na webovej stránke Billie, zverejnila sériu fotografií z predchádzajúceho snímania spolu s ďalším krátkym videom. V komentári sa opäť upozorňovalo na ekologickú stránku dizajnu, pričom sa uvádzalo, ako bol "ohľaduplne vytvorený zo zvyšných materiálov", a zároveň sa zdôrazňovalo Billieho zapojenie do procesu s jej citátom - "Pri navrhovaní s Nike a tímom obuvi som sa veľmi rada učila nové techniky a spôsoby, ako vytvoriť nové interpretácie klasiky Nike prostredníctvom zámerných recyklačných opatrení." Ocenená umelkyňa následne zverejnila vlastný príspevok na Instagrame, ktorý obsahuje päť obrázkov z fotenia, počnúc detailným záberom farebného prevedenia Mushroom a končiac jedným z prevedenia Sequoia. K nemu pripojila jednoduchý komentár, ktorý pozýval ľudí do jej online obchodu. Príspevok nazbieral takmer 3,5 milióna lajkov, čo signalizuje potenciálnu popularitu spolupráce.
Celobiele farebné prevedenie
V skutočnosti bol model Air Force 1 Low x Billie Eilish taký úspešný, že nasledujúci rok bola vyrobená tretia farebná verzia. Na internete sa objavila začiatkom marca, keď sa v popisoch uvádzalo, že bude podobná predchádzajúcim iteráciám a bude sa vyznačovať mozaikou kožených kúskov na prešívanom nylonovom zvršku, pásom textilu okolo celej topánky tesne nad medzipodrážkou, odhaleným prešívaním križujúcim vonkajšiu časť, Eilishovým logom Blohsh na šnúrke dubrae a dvojitým označením na stielke. Potom, 13. marca 2023, Billie načasovala svoj príspevok na Instagrame tak, aby sa opäť zhodoval s príspevkom Nike, keď obe dvojice zverejnili jej video s pohľadmi na novú bielu farbu na nohách. Speváčkin príspevok, ktorý tentoraz získal viac ako 5 miliónov lajkov, obsahoval aj fotografiu, na ktorej stojí vo vyschnutom rybníku a má na sebe obuv. Svoj komentár zachovala krátky a milý, pričom oznámila "@nike AF1 low in white" spolu s dvojitým dátumom vydania 22. marca v jej online obchode a 23. marca v aplikácii Nike SNKRS. Značka tenisiek dala dizajnu trochu viac hypu, keď napísala, že ide o "budúceho favorita s nekonečnými možnosťami stylingu." Každý z týchto dní mal aj svoj vlastný špecializovaný príspevok, pričom Billie pridala detailný záber, ako má na sebe novú farebnú verziu spolu s ďalším videom pri príležitosti jej vydania, a Nike to zrkadlovo doplnil podobnou dvojicou obrázkov a videí, aby upozornil na uvedenie topánky prostredníctvom svojich online platforiem a partnerských obchodov. Komentár začínal priamou výzvou k akcii - "Urobte si ich svojimi" - predtým, ako vysvetlil, že najnovšia teniska Low bola "inšpirovaná mnohými aspektmi vášho štýlu, nech sú akékoľvek", čím dal jasne najavo, že ide o topánku pre každého.
Rešpektovanie klasiky
V popise na webovej stránke Nike sa uvádzalo, že teniska oslavuje "nové začiatky" a vyvažuje "progresívny a súčasný pohľad so srdečnou úctou ku klasike." To sa prejavilo v jej netradičnom zvršku a klasickom tvare AF1, čo je kombinácia, ktorá jej priniesla obrovský úspech. Tak ako počas vývoja a uvedenia všetkých troch farebných prevedení, značka sa snažila zdôrazniť recyklované aspekty topánky vrátane "penového odpadu v podšívke" a Nike Grind na podrážke - kompozície opätovne použitých materiálov z výroby predchádzajúcich modelov, opätovne použitej obuvi z programu Reuse-A-Shoe a dokonca aj obuvi, ktorá sa nedala predať. To viedlo k chvále rôznych internetových časopisov o teniskách, ktoré chválili ich udržateľnosť a minimálny vplyv na životné prostredie, čím si získali ešte viac fanúšikov po celom svete.
Rozvíjajúca sa spolupráca
S modelom Nike Air Force 1 Low x Billie Eilish talentovaná hudobníčka opäť dokázala, že má cit pre módu a dizajn. Jej túžba vyslať posolstvo prostredníctvom použitia udržateľných metód pri jeho konštrukcii bola chvályhodná a zapôsobila na jej nasledovníkov aj fanúšikov značky. Do jednej z najznámejších siluet značky Nike vniesla svoj vlastný individuálny štýl bez toho, aby narušila jej ikonický vzhľad, čoho výsledkom bola rebelská obuv so vzhľadom, ktorý bol silný a zároveň príťažlivý. Billie si tak pripísala na konto štyri obľúbené dizajny v priebehu iba dvoch rokov - čo je sľubné znamenie pre budúcnosť tejto silnej spolupráce.