SPORTSHOWROOM

Jordan

3

Tenisky, ktoré zachránili značku.

Jordan 3
© Jordan

Krehké partnerstvo

Dnes je partnerstvo Michaela Jordana so spoločnosťou Nike pevné ako skala, ale v 80. rokoch minulého storočia bolo ešte len v počiatočnej fáze a potenciálne len dočasné. Jordan podpísal zmluvu so spoločnosťou Nike v roku 1984 po tom, čo mu bola ponúknutá taká výhodná zmluva, že ju nemohol odmietnuť, a zdalo sa, že je spokojný so svojimi prvými dvoma podpisovými topánkami. Prvá bola prelomovým úspechom, zatiaľ čo druhá ponúkla niečo ešte sofistikovanejšie a štýlovejšie tým, že sa viac orientovala na módu. V roku 1987 sa však Jordanova zmluva blížila ku koncu a jeho myseľ blúdila k iným možnostiam mimo spolupráce so spoločnosťou Nike. Všetko sa zmenilo, keď do hry vstúpil legendárny dizajnér, ktorý vytvoril nový výrazný basketbalový tréner, ktorý oživil spoluprácu a zmenil smerovanie histórie tenisiek. Touto obuvou bol model Air Jordan 3.

© Jordan

Problémové časy

Keď sa Michael Jordan v roku 1984 pripojil k tímu Chicago Bulls po úspešnej univerzitnej kariére, očakávania týkajúce sa jeho budúcnosti v NBA boli veľké. V prvých troch sezónach si ľudia uvedomili, že tieto očakávania prekoná a stane sa jedným z najlepších, ak nie najlepším hráčom všetkých čias. Vďaka tomu sa stal veľmi žiadaným, pokiaľ ide o podporu, a hoci ho spoločnosť Nike mala od začiatku vo svojich knihách, pokračovanie jeho pôvodnej zmluvy nebolo ani zďaleka zaručené. Táto skutočnosť sa výrazne prejavila, keď v roku 1987 odišiel zo spoločnosti Peter Moore, ktorý bol zodpovedný za návrh prvých dvoch modelov Air Jordans, spolu s marketingovým viceprezidentom spoločnosti Nike Robom Strasserom, ktorý Jordana so značkou vôbec podpísal. Bez Moorovho kreatívneho talentu a Strasserovho obchodného talentu by mala spoločnosť Nike skutočné problémy prilákať Jordana späť, aby vyrobil ďalšie topánky, nehovoriac o celej podpisovej línii, ktorá existuje dnes. Situáciu ešte viac skomplikovala skutočnosť, že dvojica, ktorá počas desiatich rokov spoločného pôsobenia v spoločnosti Nike vytvorila silné partnerstvo, sa rozišla a založila vlastnú spoločnosť Sports Inc. Dvojica mala po svojich predchádzajúcich úspechoch v tíme Air Jordan v rukách vážnu moc a začala pracovať na pláne, ako získať Michaela Jordana na svoju stranu. Našťastie pre Nike ešte pred Moorovým odchodom poveril mladého dizajnéra menom Tinker Hatfield vytvorením modelu Air Jordan 3 - zdanlivo malé rozhodnutie, ktoré sa stalo neuveriteľne dôležitým v histórii podpisovej línie Jordan.

© Jordan

Sľubný dizajnér

Tinker Hatfield je dnes jedným z najuznávanejších dizajnérov obuvi na svete, ale v roku 1987 bol mimo spoločnosti Nike ešte pomerne neznámy. Pôvodne vyštudoval za architekta a od roku 1981 pracoval v tejto funkcii pre spoločnosť Nike, no s navrhovaním obuvi začal až v roku 1985. O dva roky neskôr už ukazoval známky toho, že by sa mohol stať jedným z najlepších v odbore, keď navrhol model Air Trainer 1 - vytvorený pre výbušnú tenisovú hviezdu Johna McEnroea - a revolučný model Air Max 1. Pri tvorbe prvého modelu preukázal veľký postreh, keď si uvedomil, že na trhu existuje medzera pre všestrannú športovú obuv, zatiaľ čo pri druhom modeli mu pomohlo jeho architektonické vzdelanie. Vytvoriť basketbalovú obuv pre najlepšieho hráča na svete však bola úplne iná úloha a nebolo jasné, či sa mu to podarí. Pri vývoji modelu Air Jordan 3 mal preukázať nielen svoju intuíciu a jedinečné zázemie, ale aj ďalšiu dôležitú schopnosť, ktorá ho mala odlíšiť od jeho konkurentov - schopnosť počúvať.

Nevyužitý zdroj

V čase, keď Tinker dostal kreatívnu kontrolu nad projektom, mal už šesťmesačné meškanie a jediné, čo mal k dispozícii, bol rad náčrtov a nápadov, ktoré mu zanechal Moore. Jeho tím stál proti nemu, keď konkuroval novozaloženej spoločnosti Sports Inc. a ďalším obuvníckym gigantom, ako napríklad adidas, ktorý bol Jordanovou prvou voľbou predtým, ako podpísal zmluvu s Nike, a pomaly sa opäť dostával do diskusie. Tinker si uvedomil, že v samotnom Michaelovi majú nevyužitý zdroj - napokon, pri navrhovaní čohokoľvek, či už budovy alebo topánky, je dôležité vedieť, kto a na čo to bude používať, a nechať sa viesť jeho preferenciami a požiadavkami. Okamžite odletel na stretnutie s MJ, s ktorým sa nikdy predtým nestretol, aby pochopil, ako rozmýšľa, ako hrá a čo chce od topánky z hľadiska štýlu aj funkčnosti. Tu Tinkerovi opäť poslúžilo jeho netradičné zázemie. Počas štúdia na Oregonskej univerzite bol amatérskym atlétom pod vedením Billa Bowermana. Bežecký tréner a spoluzakladateľ spoločnosti Nike bol známy tým, že pri navrhovaní obuvi premýšľal netradične a úzko spolupracoval aj so športovcami, aby zistil, čo potrebujú od výkonnostnej obuvi. Tinker si obe tieto veci osvojil. Zistil, že Michael mal veľmi jasné predstavy o tom, čo chce, a skutočne chcel byť vypočutý. V skutočnosti bolo jedným z Tinkerových majstrovských kúskov pri práci na modeli Jordan 3 úzke zapojenie hlavného používateľa topánky do procesu navrhovania, pričom venoval veľkú pozornosť jeho pripomienkam, aby sa uistil, že topánka splní jeho očakávania. Keď mladý dizajnér odletel domov, mal všetko, čo potreboval na skonštruovanie ďalšej veľkej tenisky Jordan.

© Jordan

Splnenie požiadaviek

Osobné stretnutie s Michaelom Jordanom Tinkera očividne inšpirovalo a vrhol sa do práce spolu so svojím tímom, v ktorom boli aj ďalšie stálice spoločnosti Nike na začiatku kariéry, ako napríklad Ron Dumas, pričom táto skupina pracovala na dlhé zmeny a takmer nespala, aby bol prototyp hotový v stanovenom termíne. Napísal Manifest Air Jordan, v ktorom zhrnul svoje dojmy z muža, s ktorým sa v ten deň stretol po prvýkrát, a povedal v ňom napríklad: "Michael Jordan mi dokazuje, že mladícka búrlivosť, zábava a túžba nemusia byť šašovsky bezohľadné a krikľavé afekty", a opísal ho ako "vzdelaného a živého" s "triedou a štýlom". Jeho cieľom bolo splniť všetky želania basketbalistu a vdýchnuť dizajnu Jordanov zmysel pre zábavu a hlad po víťazstve a zároveň ho urobiť módnym a sofistikovaným. Jednou z jeho najnáročnejších požiadaviek bolo, aby topánky nepotrebovali obúvanie a boli pohodlné hneď po vybalení z krabice, čo by mu umožnilo nosiť každý zápas úplne nový pár. Chcel tiež, aby bola ľahšia a s nižším strihom okolo goliera, čo by zlepšilo jeho schopnosť voľne sa pohybovať po kurte a dosiahnuť neuveriteľnú "vzdušnosť", ktorou sa stával známym. Tinker si tiež všimol Michaelovu záľubu v špičkovej móde a jeho sklon nosiť na podujatiach a večierkoch luxusné obleky a talianske kožené topánky. S ohľadom na tieto veci vymenil tuhú kožu používanú na iných basketbalových topánkach tej doby za plávajúcu kožu, ktorá má prirodzene zrnitý povrch, vďaka čomu je ľahšia, mäkšia a príjemná na dotyk. Je stále veľmi odolná a proces činenia je taký, že kožu možno farbiť rôznymi farbami. Taktiež vytvaroval kožu okolo goliera do nižšej, strednej výšky, vďaka čomu bola flexibilnejšia, ale stále chránila členky - v tom čase to bola prvá basketbalová obuv, ktorú Nike neskôr zhrnul nasledujúcou vetou: "Trojštvrťová výška je určená pre hráčov, ktorí chcú neobmedzené ohýbanie členkov pri pohybe po ihrisku." Vďaka týmto jednoduchým zmenám získal Michael basketbalovú obuv, ktorú mohol nosiť každý zápas čerstvo vybalenú z krabice, ktorá bola ľahká a odolná a zároveň elegantná, jemne prepracovaná estetika.

© Jordan

Výrazné vlastnosti

Po odškrtnutí týchto dôležitých vlastností Tinker prešiel k ďalším aspektom dizajnu, ktoré možno vidieť na jednej z jeho skíc z 26. júla 1987. Označená ako "AJ. Revelation White Shoe" a s menším nápisom "Moje doteraz najobľúbenejšie", vyznačovala 100 % biely celozrnný plávajúci materiál spolu s prvkami poskytujúcimi pohodlie, ako je perforácia cez vrchnú časť chodidla a "kvalitný duraplush" golier. Popri nich sa na kresbe objavujú dva najvýraznejšie prvky modelu Jordan 3 - prekrytia s potlačou slona v prednej časti chodidla a na päte a logo Jumpman. Prvý z nich sa označuje ako "Cement or Jade Grey Elephant Hide" a druhý ako "Little Man Jordan Patch". Oba neskromné názvy, zatiaľ čo prvý z nich bude neskôr definovať model AJ3 a znovu sa objaví na mnohých ďalších teniskách Nike a Jordan, druhý sa stal odvážnym symbolom značky Jordan a dodnes zostáva jedným z najznámejších log značky.

© Jordan

Logo Jumpman

Prototyp modelu Air Jordan 3, ktorý pripravil Hatfield a jeho tím, bol všetkým, čo Michael Jordan požadoval, a ešte viac. Jeho stredne strihaný golier mu poskytoval flexibilitu, aby sa mohol ľahko pohybovať po ihrisku a zároveň chránil členky, tromlovaná koža bola mäkká a pružná, keď boli topánky úplne nové, čo mu umožňovalo nosiť na každý zápas čerstvý pár, a panely s exotickou slonou potlačou na špičke a päte jej dodávali luxusný vzhľad podobný jemným talianskym topánkam, ktoré rád nosil, vďaka čomu bola topánka nielen módna, ale aj funkčná. Tinker tiež preniesol svoje inovatívne okno Nike Air v päte z modelu Air Max 1, čím sa stal prvým basketbalovým trénerom, ktorý odhalil technológiu odrazového odpruženia v medzipodrážke. Pridal tiež prehnaný panel na päte, ktorý hostil logo Nike Air a bol jediným miestom na zvršku s nápisom Nike swoosh, pričom model AJ3 nasledoval kroky modelu AJ2 s absenciou akéhokoľvek označenia na bočnej strane. Najdôležitejšie však bolo, že vizionársky dizajnér urobil niečo, čo nikoho iného nenapadlo: umiestnil samotného Jordana do samotného srdca tenisky s logom Jumpman viditeľne zobrazeným v strede jazyka. Zaujímavé je, že to nebol jeho prvý inštinkt, pretože jeho prvé skice zobrazujú tenisku s mávkami na bokoch ako Air Jordan 1 - tento prvok hravo reprodukoval na Air Jordan 3 Tinker Hatfield v roku 2018. Našťastie medzi skicami Petra Moora našiel obrázok, ktorý bol prvýkrát zachytený počas fotenia pre časopis Life pred olympijskými hrami v roku 1984 a neskôr ho spoločnosť Nike znovu vytvorila, čo podnietilo nápad. Dynamická silueta Jordana skáčuceho vzduchom s rukou vystretou smerom k obruči vystihovala všetko, čo sa týka hráča a jeho neuveriteľného pohybu a letu. Logo sa nikdy nemalo používať na samotnej obuvi, iba ako marketingový materiál, ale v ďalšom momente geniality si Tinker uvedomil, že keď dá Jumpmanovi hrdé miesto na jazyku, prinesie to rade podpisov Jordan silnejšiu individuálnu identitu a zároveň zapôsobí na Michaela a odlíši jeho tenisky od ostatných modelov Nike.

© Jordan

Historické ihrisko

Napriek tomu, že Tinker navrhol obuv, ktorá sa zdanlivo zdala byť pre Michaela ideálna, keď prišiel na stretnutie, niečo nebolo v poriadku - Jordan chýbal. Sedel so spoluzakladateľom spoločnosti Nike Philom Knightom a hráčovou rodinou a nervózne čakal štyri hodiny, kým Michael konečne vošiel do dverí. Bol preč a hral golf s nikým iným ako s Petrom Moorom a Robom Strasserom, ktorí mu predniesli svoje vlastné stanovisko, prečo by sa mal pridať k nim do Sports Inc. Keďže v ten deň už čelil jednej presvedčivej ponuke a stále zvažoval možnosť odísť s adidasom, nebol to pre Jordana najlepší čas, aby počul o ďalších teniskách. Pre Tinkera to bol rozhodujúci okamih a v mnohých ohľadoch boli šance postavené proti nemu. O to pozoruhodnejšie je to, čo sa stalo potom. Sadol si s Michaelom, pripomenul mu ich predchádzajúci rozhovor a jeho požiadavky a potom mu vysvetlil, ako každú z nich splnil. Keď sa Michael začal spamätávať, objavil sa prototyp. Jeho úsmev sa rozšíril, keď si uvedomil, že Tinker naozaj počúval. Jemné materiály, spodný golier, grafika so slonou potlačou - všetko tam bolo a pohľad na jeho vlastnú siluetu na jazyku všetko len dokonale zavŕšil. V tej chvíli bolo jasné, že Tinker sa trafil do čierneho, a Michael súhlasil, že bude opäť používať Nike. Phil Knight aj po rokoch pripisuje Tinkerovi Hatfieldovi zásluhu na tom, že v ten deň zachránil jeho značku.

© Jordan

Špeciálny All-Star víkend

Po tom, čo si spoločnosť Nike opäť zabezpečila Jordanovu vernosť, bolo teraz pred ňou úlohou úspešne uviesť na trh svoj najnovší model. Rovnako ako pri predchádzajúcich dvoch iteráciách zohral Michael veľkú úlohu tým, že obuv nosil a zároveň robil to, čo mu išlo najlepšie - zapôsobil na basketbalovom ihrisku. V modeli Air Jordan 3 ho bolo možné vidieť už v novembri 1987, ale až jeho vystúpenie na All-Star víkende NBA začiatkom februára 1988 skutočne vynieslo nový dizajn do centra pozornosti. V jednej z najznámejších súťaží Slam Dunk v histórii basketbalu mal MJ na sebe model Jordan 3 vo farbe White Cement, pričom súťažil s najlepšími v tom čase. Vo finále sa stretol so súperom Dominiquom Wilkinsom, ktorý Jordana porazil, keď sa títo dvaja stretli prvýkrát v roku 1985. Zranenia obom hráčom zabránili, aby sa v rokoch '86 a '87 stretli v priamom súboji, takže to bol ich prvý súboj, odkedy Jordan zažil porážku proti nemu, a o to viac túžil vyhrať. A ak potreboval ešte väčšiu motiváciu, tak to, že sa súťaž konala na štadióne v Chicagu, kde ho povzbudzovali tisíce obdivujúcich fanúšikov. V tom čase boli obaja muži najlepšími strelcami ligy a finále bolo vyrovnaným súbojom. Do záverečného hodu potreboval Jordan takmer dokonalý výsledok 49 bodov, aby si zabezpečil víťazstvo. Na začiatku svojho rozbehu prešiel až na opačný koniec ihriska, potom sa otočil a vrátil sa späť cez celú jeho dĺžku, pričom nabral obrovskú rýchlosť. Z čiary trestných hodov sa rozbehol, vystrelil do vzduchu a loptu do siete napálil len pravou rukou, čím dosiahol najvyššie možné skóre 50 bodov a druhý rok po sebe vyhral súťaž Slam Dunk. Nielenže svojím majstrovstvom na ihrisku nadchol publikum, ale predviedol aj Air Jordan 3, čím ohúril fanúšikov tenisiek štýlovou novou basketbalovou teniskou, ktorá mala očividne dostatok odrazu. Len o deň neskôr sa na Zápase hviezd objavil v inom farebnom prevedení - Black Cement. Hoci to malo byť jediný raz, čo si tento konkrétny dizajn obliekol na palubovku, postaral sa o nezabudnuteľný zážitok, keď pred viac ako 18 000 priaznivcami zaznamenal 40 bodov v rámci výkonu MVP, ktorý ešte viac zvýšil prestíž tejto obuvi.

© Jordan

Farebné prevedenia OG

Farebné prevedenia White Cement a Black Cement vyšli približne v rovnakom čase ako tento veľkolepý víkend a obe sa vďaka Jordanovým výkonom stali okamžite hitmi. Vo svojej skvelej forme pokračoval aj vo zvyšku tejto sezóny, pričom väčšinu času nosil White Cement, kým v play-off 1988 prešiel na ďalšiu zo štyroch pôvodných farebných verzií, Fire Red. Štvrtý dizajn, známy ako True Blue, si v roku 1988 obliekol len raz, na exhibičnom zápase medzi NBA All-Stars a tímom USA, a viac ho v nich nebolo vidieť až do roku 2001, keď už dohrával posledné roky svojej kariéry v tíme Washington Wizards.

© Jordan

Pôsobivá sezóna

Počas sezóny 87-88 podával MJ neuveriteľne kvalitné výkony a zažil jeden z najlepších rokov svojej kariéry, čo sa týka štatistík, hoci Bulls opäť nedokázali vyhrať titul. Pridali sa k nemu kľúčoví spoluhráči vrátane Scottieho Pippena a Horacea Granta, ktorí neskôr tvorili opory tímu, ktorý získal titul v roku 1991 a neskôr, zatiaľ čo Phil Jackon sa stal členom trénerského štábu a pracoval ako asistent pred svojím veľkolepým pôsobením na poste hlavného trénera v 90. rokoch. To všetko pomohlo Jordanovi získať jeho prvé ocenenie MVP NBA a jediné ocenenie pre najlepšieho obrancu roka v roku 1988. Druhý rok po sebe skončil aj ako šampión v bodovaní a prvýkrát bol dokonca lídrom v počte krádeží. Každý z týchto úspechov prišiel počas nosenia modelu Air Jordan 3, čím sa upevnilo jeho miesto v histórii tenisiek.

© Jordan

Michael Jordan a Mars Blackmon

Neboli to však len Michaelove výčiny na ihrisku, ktoré pomohli zvýšiť popularitu tejto topánky, ale aj jeho osobnosť mimo ihriska. Konkrétne to boli jeho nezabudnuteľné reklamy s fiktívnou postavou Marsa Blackmona od Spikea Leeho z filmového hitu She's Gotta Have It (1986). V čiernobielom filme je Mars svojráznym fanúšikom tenisiek a nadšencom Jordanov, vďaka čomu sa vedľa zidealizovanej postavy Michaela Jordana objavil ako príťažlivá osoba. Táto dvojica sa objavila v tlačových reklamách, vrátane dvojstrany, ktorá zobrazovala Michaela v čiernom cemente a Marsa v bielom cemente, pričom pod prvým bol napísaný text "Najlepší na Zemi" a pod druhým "Najlepší na Marse". Možno ešte pamätnejšie však boli ich televízne reklamy, z ktorých vzišli hlášky ako "To musia byť tie topánky!", ktorú slávne vyhlásil Mars, keď sa snažil zistiť, v čom je Michael taký dobrý. Jedna reklama sa začína detailným záberom na Marsa vedľa basketbalového koša, ako tvrdí, že je najlepší. Jeho dôvod na toto tvrdenie: "Air Jordan, Air Jordan, Air Jordan", čo Mars opakuje, keď sa kamera presunie nadol a ukáže ho, ako stojí na Michaelových ramenách v Air Jordan 3 White Cement. MJ odchádza a Mars sa zavesí na obruč a kričí: "Money, Money, prečo mi to chceš urobiť?", vďaka čomu sa Money stal jednou z mnohých Jordanových prezývok. Táto komická dvojica sa spolu objavila v celej sérii reklám, ktoré zvýšili popularitu topánky a vytvorili víťazné partnerstvo, vďaka ktorému sa pohrali s niekoľkými nasledujúcimi teniskami Jordan.

© Jordan

Michael Jordan a Tinker Hatfield

Ďalším silným partnerstvom, ktoré vzniklo v súvislosti s modelom Air Jordan 3, bolo partnerstvo Hatfielda a Jordana. Talentovaný dizajnér zmenil pravidlá spolupráce obuvi so športovcami tým, že si všímal túžby a potreby hráčov, aby vytvoril obuv, ktorá by im skutočne slúžila. Jeho rozhodnutie umiestniť Jordana tak výrazne na samotnú topánku mu bolo sympatické a pôsobilo ako symbolické gesto jeho dôležitosti pre Hatfielda aj Nike, ktoré z neho urobilo skutočného spolupracovníka na jeho vlastnej podpisovej línii. Jordan odvtedy chválil tím, ktorý pracoval na AJ3, za vytvorenie nadčasového produktu a dokonca označil Tinkera za svoju "pravú ruku" pri všetkom, čo sa týka dizajnu, keďže sa v priebehu rokov dosť zblížili. Spoločne potom vytvorili mnoho ďalších tenisiek Jordan, pričom Tinker počas viac ako troch desaťročí pôsobenia v spoločnosti Nike navrhol aj desiatky topánok pre túto spoločnosť, kde skončil ako viceprezident pre dizajn a špeciálne projekty.

© Jordan

Pocta legende

Aj napriek všetkým novým teniskám Jordan, ktoré sa v priebehu rokov objavili, zostal model Air Jordan 3 obľúbený a dodnes je rovnako zberateľský ako v čase svojho prvého vydania. Štyri pôvodné farebné prevedenia, ktoré boli v roku 1988 zjavením, sú mimoriadne obľúbené, pričom White Cement a Black Cement boli po uvedení prvých retro verzií v roku 1994 viackrát opätovne vydané. Fanúšikovia farieb Fire Red a True Blue si museli počkať o niečo dlhšie, druhá menovaná prišla v roku 2001 a prvá až v roku 2007. Týmto retro teniskám sa pripisuje zásluha, že ako jedny z prvých ovplyvnili rozmach retro trhu a boli jedným z dôvodov, prečo sa basketbalové tenisky stali kultúrnymi ikonami a nie len funkčnými predmetmi, čo možno ovplyvnil začiatkom roka 2000 talent Kobeho Bryanta. Superhviezda NBA sa rozhodla uctiť si pamiatku svojho veľkého mentora Michaela Jordana tým, že si počas Zápasu hviezd 2003 obliekla pravé modré retro - Jordan sa na tomto exhibičnom podujatí zúčastnil po štrnásty raz a naposledy pred tým, ako natrvalo odišiel do dôchodku. Kobe, hviezda LA Lakers, ktorí práve dosiahli svoj vlastný triumf, bol v tom čase neuveriteľne populárny a viedol v hlasovaní fanúšikov, aby sa stal prvým menom na zozname tímu Západnej konferencie. V úžasnom súboji Jordan 4,8 sekundy pred koncom predĺženia poslal tím Východnej konferencie do dvojbodového vedenia, Kobe mu to však vrátil a dvoma z troch trestných hodov doviedol zápas do bezprecedentného dvojnásobného predĺženia. Západný tím zvíťazil a po zápase bola Jordanova pozoruhodná kariéra oslávená vystúpením Mariah Carey a filmom s jeho najlepšími športovými momentmi. Kobe často dostával od svojho mentora personalizované páry tenisiek vrátane verzie Air Jordan 3 inšpirovanej Lakers a jeho vystúpenie v True Blue vzdalo hold Jordanovi a zároveň upozornilo na túto siluetu celú novú generáciu fanúšikov tenisiek. Vďaka tomu jej popularita naďalej rástla prostredníctvom ďalších celebrít, ako napríklad amerického rapera DJ Khaleda, ktorý dostal svoju vlastnú jedinečnú verziu v roku 2017, oceňovaného kolumbijského speváka J Balvina, ktorý pracoval na dvoch farebných prevedeniach AJ3 v rokoch 2023 a 2024, a Justina Timberlakea, globálnej hviezdy vystupujúcej v personalizovanom páre počas polčasovej šou Super Bowlu 2018. Okrem toho došlo k jedinečným a pútavým spoluprácam s Fragment Design, A Ma Maniére a mnohými ďalšími módnymi značkami - čo svedčí o nadčasovej kvalite modelu Jordan 3.

© Jordan

Trvalý odkaz

Pri navrhovaní modelu Jordan 3 urobil Hatfield niečo neuveriteľné. Podarilo sa mu skĺbiť požadované výkonnostné atribúty značky Jordan so štýlom, ktorý ako vyznávač módy vyžadoval, do jedinej tenisky. Vďaka svojmu výraznému dizajnu a štýlovým, vysokokvalitným materiálom rozvinul líniu podpisov Jordan, vďaka čomu nevyzerala ako žiadna iná basketbalová teniska v tom čase a stanovila nový štandard pre toto odvetvie z hľadiska estetiky aj technológie. Vďaka zoznamu prvenstiev sa nielenže stala populárnou siluetou, ale zároveň priviedla Michaela späť do spoločnosti a premenila rodiace sa partnerstvo na niečo, čo poslúžilo ako základ jednej z najmonumentálnejších značiek obuvi v histórii. Vďaka svojej úlohe v tomto pozoruhodnom príbehu zostane model Air Jordan 3 navždy zapísaný ako topánka, ktorá zachránila spoločnosť Nike, a jeho slávny dizajnér ako muž, ktorý ho vytvoril.

Read more

SPORTSHOWROOM používa súbory cookie. O našej politike používania súborov cookie.

ďalej

Vyberte si svoju krajinu

Európe

Ameriky

Ázia a Tichomorie

Afriky

Stredný Východ