Nike Janoski
72 článkyŠtýlová korčuliarska obuv, ktorá stelesňuje charakter svojho mena.
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ SE
- "City of Cinema"
- €99,99
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Summit White"
- €84,99
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Black & White"
- €84,99
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Summit White & Black"
- €94,99
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Black & White"
- €94,99
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ Premium
- "City of Style"
- €99,99
- Nike
- SB Stefan Janoski
- "Burgundy Crush"
- €69,99
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ ‘Electric Pack’
- "Safari"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Black & White"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Camo"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Alabaster & Chili Red"
- Nike
- SB Janoski+
- "Lilac & Medium Soft Pink"
- Nike
- Janoski SB Zoom Stefan Janoski
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM Premium
- "Cashmere"
- Nike
- SB Stefan Janoski Canvas OG x Wacko Maria
- "Leopard"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Sashiko Pack"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip RM x Leo Baker
- "Orange Label"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip RM x Matriz
- "Porte Alegre Plaza"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM x Violent Femmes
- "White & Yellow"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Obsidian"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Triple White"
- Nike
- Janoski G
- "White Gum"
- Nike
- Janoski G
- "Black Gum"
- Nike
- SB Air Max Stefan Janoski 2 Moc
- "Black & Pale Ivory"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Knicks"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip
- "Lakers"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip Mid RM
- "Black & Pale Ivory"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Dusty Peach"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Premium
- "Bronze"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Watermelon"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM Premium
- "Floral"
- Nike
- SB Air Max Stefan Janoski 2
- "White & Black"
- Nike
- SB Air Max Janoski 2
- "White Gum"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Vivid Purple & Laser Blue"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Light Armory Blue & Vivid Purple"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Lucid Green & Obsidian"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Summit White & Court Blue"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Triple Black"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Mid Crafted
- "Black"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Stefan Janoski Max
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Cobra"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski x Wacko Maria
- "Leopard"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski OG
- "Black & White"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip
- "Black & White"
- Nike
- SB Stefan Janoski Max QS
- "Mosaic"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Elite
- "Cork"
SB Janoski
Stefan Janoski korčuľuje prekvapivo uvoľneným štýlom a odvážne triky predvádza s ľahkosťou, vďaka ktorej sú mimoriadne pôsobivé. Vďaka tomu si v korčuliarskej komunite vyslúžil obdiv a rešpekt. Medzitým v osobnom živote je to človek s tvorivým duchom, ktorý od detstva miluje umenie. Dodnes si udržiava množstvo umeleckých záľub, ako je písanie, hudba, sochárstvo a maľovanie. Koncom deväťdesiatych rokov vznikla kombináciou jeho lásky ku korčuľovaniu a tejto vrodenej tvorivej energie pozoruhodná obuv: slávne Nike Janoski.
V Kalifornii vychovaný Janoski nastúpil do spoločnosti Nike v roku 2002 v rámci snahy o založenie jej skateboardového oddelenia Nike SB s odbornými radami skejterov. Po čase si značka uvedomila, že Janoski je nadaný, vášnivý umelec s konkrétnymi predstavami o tom, čo chce od skate topánky, a s nezlomným, priamočiarym prístupom k svojej práci. Skrátka, našli ideálneho človeka, ktorý navrhol ich ďalší skate model. Takto sa začala historická spolupráca, ktorá mala zmeniť smerovanie korčuliarskej divízie spoločnosti Nike.
Janoski v tom čase nebol nadšený z väčšiny skejtových topánok, takže keď mu spoločnosť Nike predložila potenciálny návrh, zamietol ho na základe štýlu aj úžitkovej hodnoty. Bol odhodlaný vytvoriť vlastné skice, pričom využil umelecké schopnosti, ktoré si počas života osvojil. Ako mladík vyrastal v korčuliarskej scéne, ktorá prijímala topánky, ktoré neboli vyrobené pre tento šport, ale boli naň dobre prispôsobené. V priebehu 90. rokov vydávala spoločnosť Nike nové modely basketbalových topánok s hrubšou podrážkou, ktoré neposkytovali pocit spojenia s doskou, ktorý toľko korčuliarov oceňovalo na predchádzajúcich modeloch, čím sa stali v rámci scény menej obľúbenými.
Janoski chcel vrátiť tenšiu podrážku a vyhnúť sa tomu, čo považoval za prílišné vypchávanie, ktoré trápilo mnohé vtedajšie dizajny, aby vytvoril topánku, ktorá by zodpovedala potrebám jeho komunity. Začal pripravovať ručne kreslené obrázky svojej dokonalej skejtovej topánky a po absolvovaní procesu spolupráce so senior kreatívnym riaditeľom spoločnosti Nike Jamesom Arizumim a Kevinom Imamurom zo spoločnosti Nike Footwear našiel Janoski presne to, čo chcel. Návrh ukázal minimalistickú siluetu, ktorá vyzerala úplne inak ako ostatné topánky vytvorené spoločnosťou Nike. Mala veľmi konkrétne požiadavky: nemali v nej byť žiadne zbytočné prvky a malo sa použiť len minimum látky. Požadoval plochú špičku, jazyk bez dodatočného polstrovania a papierovo tenkú podrážku, aby cítil dosku pod nohami.
Pre Janoskiho to boli základné aspekty dizajnu, ale jeho minimalistický prístup bol trochu vzdialený od vtedajšieho cieľa spoločnosti Nike, ktorým bolo s každým novým modelom prezentovať vzrušujúci technologický pokrok. Spoločnosť Nike očakávala niečo viac hi-tech, podobne ako pri iných svojich spoluprácach so športovcami, nie minimálny dizajn, ktorý by odkazoval na minulú éru. Janoski sa však nedal odradiť. Nike bola pre neho značka, ktorá dokázala porušovať konvencie. Presne vedel, aká by mala byť topánka, a neobával sa, že o zákazku príde. Nakoniec ju navrhoval kvôli svojej vášni pre korčuľovanie, nie pre slávu alebo uznanie. Ak mal mať svoju vlastnú podpisovú topánku, malo to byť niečo, čo miloval, inak nemalo zmysel to robiť. Tento prístup mu umožnil stáť si za svojím bez zaváhania a značka nakoniec súhlasila s jeho návrhmi. Jediným kompromisom, ktorý Janoski urobil, bolo povolenie pridať na zvršok swoosh, pričom súhlasil s Arizumim, že je to dobrý nápad, aby sa zdôraznilo, že ide o dizajn Nike, vzhľadom na to, že vyzerá tak odlišne od všetkých ich ostatných topánok.
Po odsúhlasení dizajnu bol prototyp odoslaný do továrne na výrobu. Bol taký odfarbený, že spoločnosti Nike bolo spočiatku povedané, že sa nemôže vyrábať, pretože je príliš nízko nad zemou, aby sa mohol legálne vyrábať. Spoločnosť Nike preukázala dôveru v jednoduchý, ale netradičný dizajn Nike Janoski a podpísala súbor výnimiek, ktoré umožnili výrobu topánky - rozhodnutie, ktoré v nasledujúcich rokoch určite neoľutovala.
Keď v roku 2009 prišla obuv Nike SB Zoom Janoski na pulty obchodov, bola známa jednoducho ako "Janoski". V jej praktickosti sa prejavila korčuliarska láska k svojmu športu, rovnako ako pochopenie potrieb svojich rovesníkov. Vďaka svojmu striedmemu štýlu, nedostatočnému odpruženiu a všestrannosti sa stala veľmi populárnou, takže netrvalo dlho a bolo potrebné objednať ďalšie kusy, aby sa uspokojil rastúci dopyt. V rámci korčuliarskej komunity bol kľúčom k úspechu topánky jej špecifický dizajn pre korčuľovanie. V súlade s minimalistickou estetikou mala topánka len veľmi málo technológií okrem vulkanizovanej gumovej podrážky, ktorá bola súčasťou už desaťročia. Hoci bola do topánky Nike SB pridaná po prvýkrát, pre korčuliara malo použitie tohto typu podrážky úplný zmysel, pretože poskytovala vynikajúcu priľnavosť a pocit, že jazdca od dosky takmer nič neoddeľuje. Bola tiež prekvapivo odolná a ľahko sa rozbíjala, takže bola pripravená na korčuľovanie takmer hneď po vybalení z krabice.
Okrem toho, že si tento model získal pozornosť mnohých korčuliarov, stal sa populárnym aj mimo korčuliarskych kruhov. Jednoduchosť, ktorá bola zapracovaná do dizajnu, bola jeho najväčšou silou, pretože bol dostatočne univerzálny na to, aby mal širokú obľubu. Bol tiež ľahko vyrobiteľný, takže bol oveľa cenovo dostupnejší a prístupnejší ako mnohé iné modely. Veľkým fanúšikom topánky bol aj samotný Janoski. So svojím úzkym jazykom, dlhou plochou špičkou a ultratenkou podrážkou bola presne tým, v čo dúfal. V skutočnosti bol ňou tak očarený, že v pôvodnom páre, ktorý mu dala spoločnosť Nike, korčuľoval dovtedy, kým sa príliš neopotreboval.
Od roku 2009 vyšlo mnoho verzií modelu Janoski, pričom spoločnosť Nike sa dostala k tomu, aby do novších iterácií pridala niektoré zo svojich hi-tech inovácií. Dostala úpravu Air Max, z ktorej sa vykľula jedna z najpopulárnejších verzií Nike SB vôbec, bola do nej pridaná technológia Zoom a objavila sa v mnohých spoluprácach. Na oslavu jej desaťročného výročia vyšla kolekcia Remastered v štyroch rôznych štýloch: slip-on, na suchý zips, low-top so šnurovaním a mid-top so šnurovaním, čím opäť ukázala svoju všestrannosť. Janoski dokonca presvedčil spoločnosť Nike, aby vydala niektoré návrhy RM bez swooshu, čo mu konečne umožnilo získať dokonalú minimalistickú korčuliarsku obuv, po ktorej vždy túžil.
Jednoduchý dizajn modelu Janoski prekonal predchádzajúce skateboardové modely a stal sa jednou z najpredávanejších skateboardových siluet značky Nike. Bola kombinovaná s obrovským množstvom modelov Nike a počas svojho života sa tešila pozoruhodnej popularite. Rovnako ako on sám, aj Nike Janoski je skutočnou ikonou skateboardovej komunity aj širšieho sveta.