SPORTSHOWROOM

Nike

TN98 x A-COLD-WALL*

Nadčasová aktualizácia legendárnej tenisky Tuned Air.

Nike TN98 x A-COLD-WALL*
© Nike / A-COLD-WALL*

Rozvíjajúce sa partnerstvo

Avantgardná módna značka Samuela Rossa A-COLD-WALL* začala spolupracovať so spoločnosťou Nike v roku 2017. Ich prvou spoluprácou bolo prepracovanie jednej z najikonickejších tenisiek značky - Air Force 1 - a čoskoro sa v roku 2018 presunuli k modelu Zoom Vomero 5. Zakaždým zmenili vzhľad originálu netradičnými prvkami, aktualizovanými materiálmi a jemnými detailmi značky. Potom malo uplynúť ďalších päť rokov, kým kreatívne partnerstvo dodalo ďalšiu obuv, ale čakanie sa oplatilo, pretože si vybrali ďalšieho titána z rozsiahleho spätného katalógu Nike - Air Max Plus.

© Nike / A-COLD-WALL*

Skorý pohľad

Skorý pohľad na tenisku predstavil sám Samuel Ross na svojej stránke design.by.samuelross na Instagrame, keď 19. júna 2023 zverejnil šesť obrázkov ovenčených zábermi, na ktorých drží v ruke modrú verziu kolaboratívnej obuvi Nike TN98 x A-COLD-WALL*. Obrázky medzi sebou obsahovali teasery, ako napríklad detailný záber na stielky so zložitým bielym brandingom a nápisom "Precision" na prednej časti chodidla, obrázok celobielej farby na stole vedľa niekoľkých krabíc od topánok, ďalší obrázok Rossa s touto verziou v ruke a nakoniec pohľad na House Blue na jeho nohách, keď prechádzal cez cestu. Už z týchto fotografií bolo jasné, z čoho bude pozostávať veľká časť spolupráce, ale mnohé jej jemnejšie detaily ešte neboli odhalené.

Prvý teaser ACW*

Samotná spoločnosť A-COLD-WALL* začala o projekte TN98 informovať až 4. septembra toho istého roku, keď bol zverejnený teaser s jedným obrázkom. Zobrazoval osobu sediacu na podlahe v zatemnenej miestnosti s nohami natiahnutými pred sebou. Nakláňali sa dopredu, aby sa dotkli svojich topánok, ktorých spodky boli otočené smerom ku kamere, ale kvôli slabému osvetleniu nebolo vidieť, aký model tenisiek majú na sebe. Bol tu však jeden poznávací znak - nezabudnuteľné šesťuholníkové logo Tn. Nachádzalo sa v strede podrážky topánky, jeho žlté sfarbenie a text Tn boli neprehliadnuteľné a nenechávali nikoho na pochybách, na základe čoho bude spolupráca prebiehať. Okrem toho nechávalo veľa priestoru na predstavivosť, keďže obrázok lemoval dvojitý branding a komentár jednoducho vyzýval ľudí, aby sa zaregistrovali na webovej stránke módnej značky a získavali aktuálne informácie.

© Nike / A-COLD-WALL*

"Všetko je možné"

Samuel Ross medzitým na svojej stránke na Instagrame zvolil menej minimalistický prístup a zverejnil sériu fotografií dokumentujúcich všetky tenisky v spolupráci Nike x ACW* vrátane troch pripravovaných farebných prevedení AM Plus. Každý obrázok bol úhľadným bočným profilom s kódom produktu topánky malým písmom dole na pravej strane a rokom a štvrťročným číslom vydania na ľavej strane. Komentár umožnil nahliadnuť do Rossových pocitov zo spolupráce so značkou obuvi, keď uviedol, že "dozrievať, študovať & rozvíjať profesionálne partnerstvo až do roku 2023 bolo poctou. Všetko je možné." Toto záverečné posolstvo ukázalo jeho optimizmus a posilnenie, ktoré chcel prostredníctvom tenisky vyjadriť.

© Nike / A-COLD-WALL*

Tretí kreatívny partner sa pripája

Od tohto momentu zakladateľ A-COLD-WALL* zrkadlil vzor zverejňovania značky a ďalšie obrázky zverejnil 7. septembra. V tento deň obaja zverejnili tri snímky kompozície vytvorenej žiadaným fotografom Gabrielom Mosesom, ktorý bol počas celej kampane spomínaný za svoju prácu pri zachytávaní snímok a réžii projektu. V tomto príspevku boli prezentované detailné zábery z jeho diela, ktoré bolo inšpirované renesančným štýlom 17. storočia a zobrazovalo skupinu modeliek oblečených v modeli Air Max Plus, ako letia v oblakoch. Celý obrázok sa objavil na Mosesovej stránke na Instagrame v ten istý deň spolu s komentárom: "Niekto povedal airmax a ja som si to vzal k srdcu." Medzitým ho A-COLD-WALL* nazval "Renesancia" a odkázal ľudí na svoju webovú stránku, kde nájdu aktualizácie, a Samuel Ross sa zameral na pozitívne posolstvo partnerstva a napísal: "Skutočná spolupráca. Čoskoro to uvidíte vo veľkom meradle, vo veľkých mestách. Čiernej britskej umeleckej tvorbe sa darí."

© Nike / A-COLD-WALL*

Získavanie dynamiky

Keď všetci títo traja uverejnili príspevky o Nike x ACW* TN98, kampaň začala skutočne naberať na obrátkach a na druhý deň sa do nej zapojila aj spoločnosť Nike. V spoločnom príspevku s A-COLD-WALL* 8. septembra zverejnili na svojej stránke nikesportswear na Instagrame štyri Mosesove štýlové fotografie. Všetky široké zábery zobrazovali tú istú skupinu modelov z "The Renaissance" pózujúcich vo farebných prevedeniach Onyx a Stone v tmavom prostredí na betónovom pozadí. Komentár zhrnul kolaboratívne tenisky slovami "ACW_NIKE TN98. Súhra rafinovanosti a abstrakcie cez prizmu nadčasovej ikony Air Max Plus 98." Okrem toho oznámila dátumy vydania obuvi - celosvetovo 12. septembra na a-cold-wall.com a 21. septembra v aplikácii SNKRS.

© Nike / A-COLD-WALL*

Bližší pohľad

Kampaň potom pokračovala 10. septembra, tentoraz s tými istými dvoma obrázkami, ktoré boli zverejnené na Instagrame nikesportswear a tiež na A-COLD-WALL*. Na každej z nich boli priblížené Mosesove fotografie modeliek, ktoré mali na sebe najprv celočiernu a potom celobielu verziu. Vďaka tomu si mohli nadšenci vydania bližšie pozrieť obe farebné verzie, zatiaľ čo komentár ACW* zopakoval dátumy uvedenia na trh a Nike opísal spoluprácu ako "štvrtú kapitolu v hlboko zakorenenom partnerstve @acoldwall".

© Nike / A-COLD-WALL*

Záverečný nápor

Dňa 11. septembra, keď sa blížil dátum skorého sprístupnenia, A-COLD-WALL* kurátorsky zverejnil dva príspevky. Jeden obsahoval šesť obrázkov, ktoré poskytovali podrobný pohľad na farebné prevedenia Onyx a Stone, pričom sa zameriavali na detaily opísané v komentároch, ako napríklad "zvršok z celozrnnej kože s tepelne tvarovaným exoskeletom", "laserom vyleptaný @nike swoosh a grafické aplikácie" a "rebrovaný chránič päty z TPU so schematickou podložkou". Pre každého, kto sa už o dizajn aspoň zbežne zaujímal, by to bol posledný impulz, pretože ukázal, aké rafinované a precízne bolo spracovanie tejto tenisky. Aby sa vydanie ešte viac zviditeľnilo, v druhom príspevku boli prezentované štyri zábery z billboardu v Los Angeles, na ktorom bol zobrazený renesanciou inšpirovaný kúsok Gariela Mosesa. Samuel Ross v ten deň na svojej stránke na Instagrame zdieľal len jeden obrázok toho istého billboardu. Jednoducho ho tam nechal bez komentára, ale Moses naň ako prvý odpovedal emotikonom dvoch pohárov šampanského, ktoré sa cinkli o seba - jemný prípitok na ich spoločnú prácu. Nasledujúci deň sa na Instagrame spoločnosti ACW* objavili jednoduché profily farebných prevedení Onyx a Stone na bielom pozadí s dvojitým označením v spodnej časti každého z nich, ktoré pokojne oznamovalo, že obuv je už dostupná.

© Nike / A-COLD-WALL*

Modré farebné prevedenie The House Blue

Teraz, keď boli tieto dve farebné prevedenia na svete, mohli značky obrátiť svoju pozornosť na vydanie farebného prevedenia House Blue, ktoré malo vyjsť 18. septembra. Štyri dni predtým sa na Instagrame A-COLD-WALL* objavilo video, na ktorom niekto, možno dokonca sám Samuel Ross, kráča po bežiacom páse v modrej verzii nových Nike Air Max Plus. V pozadí hrala atmosférická hudba a samotné video sa striedavo strihalo. Komentár vyzýval ľudí, aby sa zaregistrovali na webovej stránke, kde budú dostávať aktualizácie. Tomu predchádzal ďalší príspevok zo 17. septembra, ktorý zobrazoval dva zábery z Mosesovho fotenia, tentoraz modelov stojacich v modrých teniskách House Blue. V komentári sa odkazuje na londýnskeho fotografa, ako aj na dátum vydania topánky. Pri príležitosti uvedenia tohto tretieho farebného vyhotovenia značka opäť zverejnila štyri fotografie, ktoré sa zameriavajú na konkrétne detaily dizajnu vrátane jedinečných aspektov, ako je vyleptaný swoosh a geometrické štvorce, jemný nápis na pätke, viditeľná jednotka Air a rôzne prvky značky na päte, ktoré sú sústredené okolo ikonického loga Tn. V komentári sa uvádzalo, že obuv je k dispozícii výlučne na webovej stránke A-COLD-WALL*.

© Nike / A-COLD-WALL*

Za dizajnom

V tomto momente kampaň na vydanie dobre napredovala a ďalšou fázou bolo uvedenie topánky na trh v aplikácii SNKRS. Deň pred tým, 20. septembra, sa na stránkach nikesportswear a nikelondon na Instagrame objavili ukážky z videa "Behind the Design", ktoré bolo urobené so Samuelom Rossom a jeho tímom projektových dizajnérov. Ross v ňom hovoril o svojej spolupráci so spoločnosťou Nike a o niektorých myšlienkach, ktoré stoja za teniskami, pričom model AM Plus označil za "pravdepodobne najväčšiu ikonu európskeho športového oblečenia a kultúry tenisiek". Celé video z tohto príspevku bolo možné vidieť na webovej stránke spoločnosti Nike v rámci produkcie "Behind the Design". V tejto dlhšej verzii bolo počuť hlavnú manažérku projektu a dizajnérku obuvi Lauru Songovú, ako hovorila o tom, ako vyzdvihli niektoré jemnejšie detaily topánky, ako napríklad viditeľný airbag a priesvitné aspekty. Spolu s ňou bol v miestnosti ďalší člen tímu, senior PLM pre pánsku obuv v Európe, Matthew Hay. Ten označil model Plus za jeden z "korunovačných klenotov" portfólia spoločnosti Nike, predtým ako Ross pokračoval v načrtnutí svojej vízie topánky, pričom uviedol, že chcel odhaliť jej inžinierstvo, aby bol viditeľný proces tvorby a odhalil jej krehkosť a nedokonalosť ako fyzického objektu. Vysvetlil proces laserového leptania použitý na vytvorenie tvaru zvršku z kože Nappa a rovnováhu inovácie a vývoja farebného vzťahu medzi spoločnosťami ACW a Nike. To sa dosiahlo použitím modrej farby na jednej farebnej variante a metodickým výberom farieb, ktoré boli použité na skúmanie témy odkazu prostredníctvom "kriedových, bridlicových, sivobielych tónov a potom čiernej a dreveného uhlia" na modeloch Stone a Onyx. Ross tiež prezradil, že tento projekt bol o komunite, ale bol pre neho aj osobný, pretože Plus bola obuv, ktorú vždy chcel, ale nemohol si ju zaobstarať, pričom uviedol, že kúpa tejto obuvi bola "takmer ako kúpa prvého umeleckého diela".

© Nike / A-COLD-WALL*

Podpisovanie topánky

Dňa 21. septembra 2023 boli tenisky Nike TN98 x A-COLD-WALL* konečne zverejnené v aplikácii SNKRS. V ten istý deň sa Samuel Ross sám zúčastnil na podpisovaní topánok v Dover Street Market. Udalosť bola propagovaná na stránke ACW* na Instagrame tromi fotografiami špeciálnej Rossovej inštalácie pozostávajúcej zo série modrých sôch, ktoré zodpovedali farbe modrého domu TN98 s jemným bielym označením rovnako ako na topánke. Komentár prezrádzal čas konania podujatia a uvádzal, že "topánky bude podpisovať podľa poradia príchodov".

© Nike / A-COLD-WALL*

Rozprávanie o príbehu modelu Air Max Plus

Hoci to vydaniu dodalo posledný impulz, A-COLD-WALL* bol na dizajn očividne nesmierne hrdý a podrobný opis spolupráce dodnes existuje na webovej stránke ACW*. Nachádza sa tam úvodná stránka, ktorá sa obzerá za sedemročnou spoluprácou značky so spoločnosťou Nike a charakterizuje tenisky ako "staršie siluety dekonštruované a prestavané v rámci vizuálneho rámca ACW". Vysvetľuje Rossovu metódu používania "progresívnej šošovky" na prerozprávanie príbehu každej topánky a načrtáva použitie "pokročilých tkanín, inovatívnych konštrukčných techník a avantgardných farebných aplikácií", ktoré sú zjavné v dizajne modelu TN98. Na webovej stránke sa opäť spomína komunita, ktorá "zostáva v centre tohto prebiehajúceho projektu", keďže sa skúma "vzťah medzi nositeľom a značkou" s cieľom vytvoriť "rozhovor o našich spoločných skúsenostiach a spoločnej histórii".

© Nike / A-COLD-WALL*

Hlbšie

Okrem tohto úvodu, ktorý sám o sebe poskytuje zaujímavý pohľad na témy, ktoré stoja za spoluprácou, je tu druhá stránka, ktorá sa ponára ešte hlbšie do značky Air Max Plus, vrátane pohľadu na vplyvy jednotlivých farebných prevedení. Vracia sa k mnohým konceptom a myšlienkam, na ktoré sa odkazuje v príspevkoch značky na sociálnych médiách pred uvedením na trh, vrátane hlbokého vzťahu medzi ACW* a Nike. Názov tiež opakuje jednu z fráz použitých v kampani k vydaniu: "ACW_NIKE TN98: Súhra rafinovanosti a abstrakcie cez optiku nadčasovej ikony." Ako jeden z cieľov projektu sa v ňom uvádza rozšírenie "kultúrneho významu a radikálnej inovácie pôvodných Nike Air Max Plus TN z roku 1998", predtým ako sa načrtnú rôzne kľúčové vlastnosti topánky, ako napríklad jej "elegantný zvršok z celozrnnej kože", ktorý je vyrobený tak, aby "starol a patinoval opotrebovaním", čím sa mení "vzhľad a pocit z TN98". Ilustruje sa aj použitie "podhodnoteného výrazu" a "priklonenie sa ku geometrii" spoločnosti ACW*, pričom prvé sa nachádza v použití jemného brandingu ukrytého "pod rebrovanou doskou z TPU na päte", druhé sa prejavuje laserom vyleptaným "bočným swoosh a kompaktnými štvorcami". Stránka dokonca čitateľovi približuje spoluprácu s Gabrielom Mosesom, pričom jeho snímky, ktoré sa objavujú na celej stránke, opisuje ako "sériu surrealistických záberov inšpirovaných renesančnými tabulami a testovacími centrami výkonnostného oblečenia." Témy skúmané v jeho práci sú založené na "ľudskej postave, štylizovanom pohybe a nových spôsoboch atletiky" v rámci výzvy "normám konvenčných vizuálov kampaní".

© Nike / A-COLD-WALL*

Inšpirácie

Nižšie na stránke sa nachádza krátka časť s kronikou príbehu, ktorý stojí za každou z troch farebných verzií, počnúc farbou Onyx. Hovorí sa, že sa hrá s "tieňom", aby sa v rôznych svetelných podmienkach odhalila aj skryla aktualizovaná konštrukcia exoskeletu značky Plus. Rossova inšpirácia je odhalená ako "brutalistická filozofia dizajnu" a jeho zámer vytvoriť "odizolovanú konštrukciu a odhalenú techniku" s "minimálnou povrchovou úpravou". Nasleduje Stone, ktorý je sprevádzaný nadpisom: "Prijatie nedokonalosti prostredníctvom odhalenia procesu výroby", o čom Ross hovoril vo videu Nike "Behind the Design". Tento farebný odtieň definuje ako "jasný kontrapunkt", ktorého "silueta a materiály" boli "rekontextualizované". Dôraz pri tomto modeli sa opisuje ako jeho "bublinková tlmiaca jednotka Nike Air", zatiaľ čo jeho "zostarnutý povrch", ktorý sa časom opotrebúva, je odkazom na "naše meniace sa mestské prostredie". Napokon, modrý model House Blue dostáva svoje vlastné vysvetlenie. Inšpirácie sa opäť čerpajú z mestskej krajiny, pričom dizajn predstavuje "širšie zaujatie priemyselnými priestormi a modernistickou britskou architektúrou". Najmä "ikonické vonkajšie modré potrubie Richarda Rogersa" je "kľúčovým dotykovým bodom" pre vzhľad tenisky - vhodný vplyv, ktorý odkazuje na pôvodnú motiváciu Tinkera Hatfielda pri navrhovaní úplne prvého modelu Air Max. Okrem toho má pre Rossa a ACW* veľký význam aj samotná farba, pretože "znamená čistotu, funkčnosť, bezpečnosť a dôveru". Modrá je pre značku "zjednocujúcim motívom", keďže bola použitá vo všetkých jej globálnych pobočkách a pôsobí ako "pevné pozadie" a "prostriedok na udávanie tónu", ktorý je "pôsobivý a energizujúci". Široké použitie tejto farby vo verejných aj súkromných priestoroch poukazuje na jej "prirodzený zmysel pre autenticitu", čo je základom tenisiek a celej spolupráce. Každá z týchto úžasných farebných verzií má potom svoju vlastnú individuálnu stránku s úplným popisom topánky a jej výrazných dizajnových prvkov. Informácie sú na každej z nich rovnaké a všetky obrázky sú umiestnené na elegantnom bielom pozadí s detailnými zábermi jemných detailov, ktoré možno nájsť na celej tenise.

© Nike / A-COLD-WALL*

Dve kreatívne sily

V čase od vydania modelu TN98 by A-COLD-WALL* si spoločnosť Nike uctila túto spoluprácu aj prostredníctvom výstavy "Behind the Design" v rámci Dňa SNKRS 2023. Táto udalosť bola 12. októbra prezentovaná na stránke nikelondon Instagram s klipmi Gabriela Mosesa a Samuela Rossa, ktorí diskutovali o svojich názoroch na spoluprácu. Ich komentáre demonštrovali ich individuálny prístup k tvorivej práci, pričom Ross radil umelcom a dizajnérom, aby sa neospravedlňovali za svoju kreativitu, a uviedol, že "neexistuje žiadna dokonalá cestovná mapa" alebo "prísna cesta" a že je dôležité "byť na tejto ceste svojím najväčším kritikom". Moses medzitým vysvetlil svoje presvedčenie, že spolupráca "môže priniesť kúzlo", ak sa uskutoční správnym spôsobom, a vyzval tvorcov, aby boli otvorení, našli ľudí s podobnými názormi a verili si. V komentári boli obaja muži opísaní ako "vizionári" a "tvorivé sily", ktoré vdychujú "nový život pouličnej klasike".

© Nike / A-COLD-WALL*

Uctenie si klasiky

Spolupráca medzi spoločnosťami Nike a A-COLD-WALL* sa v priebehu niekoľkých rokov rozrástla a rozvinula do bodu, keď sú obaja schopní reprodukovať dedičstvo tenisiek Nike odvážnymi a vzrušujúcimi spôsobmi. Samuelovi Rossovi sa to pri uctení si kultových Air Max Plus podarilo dosiahnuť vlastným poňatím nadčasového modelu. Luxusné akcenty na Rossovej TN98 povýšili vzhľad Air Max Plus, čím sa stali dokonalou ódou na jeho sedemročnú spoluprácu so spoločnosťou Nike.

Read more

SPORTSHOWROOM používa súbory cookie. O našej politike používania súborov cookie.

ďalej

Vyberte si svoju krajinu

Európe

Ameriky

Ázia a Tichomorie

Afriky

Stredný Východ